Cafe Racer to nietuzinkowy styl, który jest nieustannie kreowany od lat sześćdziesiątych XX wieku. To dzięki ludziom, dla których ulotność chwil, przyjaźń oraz wolność, to nie tylko puste słowa, możemy go dziś poznawać, a nawet współtworzyć. Dobry rock, skórzana kurtka, ludzie z pasją, a przede wszystkim własnoręcznie zrobiony motocykl stanowią nieodłączne elementy tej kultury. Ja swoje dwa kółka już posiadam, a proces ich tworzenia wspominam jako niezwykły czas. Przede wszystkim dlatego, że cholernie fajnie widzieć, jak projekt zaszyty w głowie staje się realny. Jak z każdą godziną pracy w warsztacie coraz bardziej nabiera kształtów, a także dlatego, że mogłem go spędzić wspólnie z tatą, za co mu dziękuję tu i teraz.

Jazda

Budowa

120 h

projektowania

SiedzenieSiedzenie zostało wykonane na zamówienie w firmie ARMJ. Składa się z dwóch materiałów wypełniających - pierwszy u spodu o twardej strukturze oraz drugi na wierzchu o strukturze miękkiej. Zostało wykończone brązową skórą tapicerską najwyższej jakości.
Clip-onsClip-ons składają się ze stalowej rurki oraz aluminiowego mocowania o średnicy 41 mm. Całość została wypolerowana.
BłotnikiBłotniki zostały wykonane własnoręcznie z blachy o grubości 2mm. Tylny błotnik zamontowany jest do wahacza. Przeszedł zabieg piaskowania i malowania natryskowego.
KolektoryOryginalne kolektory zostały wyczyszczone i pomalowane farbą żaroodporną, a następnie owinięte taśmą termoizolacyjną o grubości 2mm.
Wsporniki reflektoraWsporniki reflektora zostały wykonane własnoręcznie z metalu nierdzewnego. Przeszły zabieg piaskowania oraz malowania proszkowego. Znajdują się w nich otwory gwintowane, do których zamocowane są przednie kierunkowskazy.
SilnikOryginalny silnik z motocykla Honda CB 750 Seven Fifty został dopracowany i poddany obróbce szkiełkowania. Wymieniono także uszczelki oraz podkładki.
RamaRama została zmodyfikowana - tylna cześć skrócona i wycięta, a w jej miejsce wspawana nowa prosta cześć ramy, zaokrąglona z tyłu. Została także dodana półka, na której umiejscowiono część elektryki. Całość przeszła zabieg piaskowania i malowania proszkowego.
TłumikiChromowane tłumiki w stylu megafon z odkręcaną końcówką o długości 44cm oraz średnicy 9,3cm.
ReflektorOryginalny reflektor został pomalowany na czarny kolor, a szkło wypolerowane.
Lampa tylnaChromowana obudowa lampy wykonana jest z metalu. Od spodu lampy znajduje się podświetlenie tablicy rejestracyjnej.
Obudowa akumulatoraObudowa akumulatora została wykonana własnoręcznie z metalu nierdzewnego oraz przymocowana do wahacza. Na dnie obudowy oraz na jej pokrywie zamontowano materiał tłumiący drgania.
LusterkaOkrągłe lusterka zostały wykonane z chromowanego metalu oraz zamocowane od spodu do kierownicy.
KierunkowskazyŚwiatła kierunkowskazów zostały wykonane z chromowanego metalu. Tylne mocowane są bezpośrednio do ramy, a przednie do uchwytów reflektora.
LicznikChromowany licznik w stylu lat 60. z czterema diodami - dioda biegu neutralnego, dioda alarmu oleju, dioda świateł drogowych oraz dioda kierunkowskazów.
TachometrChromowany, podświetlany obrotomierz w stylu lat 60.
Filtr olejuChromowany filtr oleju.
BakOryginalny bak pomalowany natryskowo. Zostały od niego odcięte mocowania bocznych owiewek.
FelgiFelgi przeszły zabieg piaskowania i malowania proszkowego.
LagiOryginalne lagi o średnicy 41 mm zostały wypolerowane.
Podgrzewane manetkiStandardowe manetki zamieniono na podgrzewane. Dwustopniowy regulator podgrzewania został zamocowany pod siedzeniem.
Korek wlewu paliwaOryginalny korek wlewu paliwa został wypolerowany.
Filtry powietrzaStożkowe filtry powietrza o średnicy 52mm wykonane na zamówienie w firmie Proton.
Sygnał dźwiękowySygnał dźwiękowy zamocowany został na widelcu tuż pod reflektorem.
EmblematEmblemat wykonany według projektu został umieszczony z obydwóch stron baku oraz pokryty bezbarwnym lakierem.
WahaczWahacz przeszedł zabieg piaskowania i malowania proszkowego.
StopkaStopka przeszła zabieg piaskowania i malowania proszkowego na czarny kolor.
UchwytUchwyt licznika oraz obrotomierza został wykonany własnoręcznie z blachy nierdzewnej o grubości 2mm.
Dźwignia sprzęgłaDźwignia sprzęgła została wypolerowana, a jej uchwyt przeszedł zabieg piaskowania i malowania proszkowego na czarny kolor.
Dźwignia hamulcaDźwignia hamulca została wypolerowana, a jej uchwyt oraz pompa hamulcowa przeszły zabieg piaskowania i malowania proszkowego na czarny kolor.
Logo na półceW miejscu mocowania standardowej kierownicy przykręcono specjalną półkę pokrytą skórą, z której został wycięty emblemat.
title

Stworzone przez NEW DIMENSION OF CREATIVE
EN PL